Klageprocedure

BEBOERKLAGER

Det er vigtigt at kunne tale sammen - også når tingene ikke går, som de skal. Hvis du oplever, at naboen opfører sig uansvarligt, eller at Boliggården har begået en fejl, så prøv i første omgang at tage en snak med den eller de personer, som er ansvarlige for det, du er utilfreds med. Det kan løse mange problemer at tale sammen, og du ender måske med i sidste ende at slippe for at bruge din egen tid på at indgive en officiel klage.

Almindelige gøremål i boligen vil indimellem kunne høres af naboerne, og måske oplever du det som generende. Der er imidlertid tale om lyde, der opstår ved normalt brug af boligen, og som derfor ikke er en overtrædelse af ordensreglerne eller god skik og orden.
 

HVIS DET ER NØDVENDIGT AT KLAGE

Boliggården har kun mulighed for at påtale forhold, som ligger ud over det acceptable.

I nogle situationer vil det ikke være nok at tale sammen, og det kan derfor blive nødvendigt at indgive en klage til Boliggården. En klage skal altid være skriftlig og indeholde nogle faste oplysninger.

Boliggården har tre forskellige klageblanketter, du kan benytte alt afhængig af, hvad du vil klage over.

Det er vigtigt, at alle oplysninger på blanketterne bliver udfyldt, og at beskrivelsen er så præcis som overhovedet muligt. Vedhæft også meget gerne relevant dokumentation. Du skal være opmærksom på, at det ikke er muligt at klage anonymt. Dette skyldes, at vi bliver nødt til at vide, hvem der klager, for at vi kan oprette en sag på det.

Du finder Boliggården klagemulighder her ►

Du kan også finde afdelingens Ordensregler her ►